»

26 March 2016

Beza Orang Korea Dengan Malaysia

Bezanya bukan setakat bentuk mata, warna kulit, fesyen rambut dan bahasa. 

Banyak beza orang Korea dengan orang Malaysia. Salah satunya tentang sikap.

Ini sikap orang Korea:


Ini pula sikap orang Malaysia dalam situasi yang sama:


Tapi bukan semua orang Malaysia macam tu. Bukan semua orang Malaysia yang akan sambar semua rezeki di depan mata tanpa selidik halal haramnya. Ramai yang seperti orang Korea masih ada maruah, ada harga diri

Bangsa maju ialah bangsa yang ada harga diri dan maruah.

7 comments:

  1. ada yang jatuh di jalan orang melayu tak berebut nak ambil.... ba alif ba ya...

    bukan sebab perbuatan mengambil barang orang tanpa izin itu haram tetapi sebab binatang itu haram di makan.

    ReplyDelete
  2. tak dapat dibayangkan kalau wang tu ditabur di tempat kita...lagi kan duit syiling pun berebut mengambilnya..

    ReplyDelete
  3. Tapi org korea kasar..mcn org kita

    ReplyDelete
  4. Saya rasa sebab ekonomi kat korea juga kot, selain akhlak yg dah diajar sejak kecik. Rakyat Malaysia ramai yg jadi tak cukup dan selalu je nak buat benda2 mcm berebut barang yg tumpah di jalan selepas accident, atau suka tapau makanan kat kenduri walaupun kendurii belum habis itu sebab sentiasa rasa tak cukup dan rasa tamak. Agaknya la.

    ReplyDelete
  5. Yer tak semua rakyat Malaysia macam tu...masih ada yang baik hati macam orang Korea..

    ReplyDelete

Tak kan baca ajer..? Komen la sikit....