»

25 May 2011

Alahai, Gadis Cantik Indonesia Nak Jual Daranya



Natalie Dylan 22 tahun..daranya dijual pada harga RM14.4 juta

Ketika ini trend melelong dara di internet sudah jadi perkara biasa. Bukan saja di Barat, tapi trend tak bermaruah ini sudah menjangkiti warga Asia, malah yang beragama Islam!! Tak taulah apa nak jadi dengan dunia ni? Bila agama bukan lagi jadi pedoman hidup, maka itulah yang terjadi. Dara atau keperawanan pun mahu dijual, begitu murahnya harga moral? Seperti tak ada cara lain nak dapatkan wang!!Demi wang moral dipertaruh...

Mungkin ada yang terpengaruh dengan berita gadis-gadis Barat yang menjul dara dengan harga yang mahal, misalnya Natalie Dylan yang menjual daranya pada harga yang amat lumayan - RM14.4 juta!! Malang sungguh, kini trend menjual dara sudah sampai ke negara-negara Islam, termasuk negara jiran kita Indonesia, negara Islam yang penduduknya teramai di dunia. Entah-entah di Malaysia dah ada kes seumpama ini tanpa disedari??

Di Indonesia, seorang yang mengaku sebagai gadis Bandung bernama Vina Adrianti berusia 20 tahun memasang iklan di internet untuk menjual daranya. Iklan tersebut berbunyi: " saya gadis Bandung usia 20 thn mau jual keperawanan saya karena saya butuh biaya buat operasi ibu saya, saya harap ada yg mau bantu ibu saya, saya iklas demi ibu saya. hubungi saya ke no 085720573789.trimakasi" (lihat di SINI untuk selanjutnya)

Untuk membiayai rawatan ibu sampai perlu menjual dara? Tak ada jalan lainkah untuk mendapat rezeki yang halal selain dari cara terkutuk itu? 

Allah menjadikan dara sebagai simbol kesucian seorang gadis untuk dihadiahkan kepada suaminya kelak. Tapi malangnya ada wanita yang memperdagangkan kehormatannya  itu hanya untuk lembaran wang yang lambat laun akan habis jua...

2 comments:

  1. malaysia pun mungkin dah ada cuma tak hebah macam negara lain.. haih alasan nak bantu ibu...

    Khayal Punya Pasal

    ReplyDelete
  2. takkan sampai macam tu sekali ?

    ReplyDelete

Tak kan baca ajer..? Komen la sikit....