»

25 March 2012

Aku Tak Heran La Weee...


Aku tak heran jika kucing makan ikan
yang aku heran bila ikan makan kucing

Aku tak heran jika anjing gigit orang
yang aku heran bila orang gigit anjing

Aku tak heran bila anak menteri pukul orang
yang aku heran bila anak ulamak jadi penyangak

Aku tak heran anak menteri pukul orang
kerana dia ada lesen agung buat apa saja
ia bukan salah menteri anaknya pukul orang
ia bukan salah anak menteri bila dia pukul orang
negara ini mereka yang punya
mereka boleh pukul siapa saja
jadi mengapa heran-heran segala?

Aku tak heran bila anak menteri punya Porshe
yang aku heran anak nelayan miliki Accord
mereka orang berkuasa boleh buat apa saja
anak nelayan hanya bermimpi tentang bot tentang ikan
anak menteri setiap mimpi adalah realiti

Aku heran mengapa ramai orang heran
aku heran
mengapa ramai heran anak menteri pukul orang
aku heran
mengapa ramai heran anak menteri punya Porche
aku tak pernah heran
aku tak pernah heran
kerana the winner takes it all

Nota: Seloka di atas diilhamkan JR selepas membaca BERITA INI

 
anak menteri di sebelah kiri...

7 comments:

  1. Tak sapa hairan pun anak menteri jadi gangster. Bapa borek anak rintik. Semoga tahun depan kita tak nampak lagi wajah menteri2 tu di Parlimen..

    ReplyDelete
  2. anak menteri pun manusia juga. haaha

    ReplyDelete
  3. aku tak heran kalau aku makan nasi, aku heran kalau nasi makan aku.

    ReplyDelete
  4. Dunia akhir zaman JR. Seolah perlumbaan pula nak cari D....sa.
    Moga cepat2 sedar ya. Yup tak hairan...tapi memang ada yg hairan..

    ReplyDelete
  5. maka, marilah kita tidak heran !

    entah bilalah kerakusan puak2 ini akan tiba pada nokhtahnya..

    ReplyDelete
  6. Betul kata etuza dunia akhir zaman..

    ReplyDelete
  7. hahaha...ada aku kisah...di akhirat esok bapak menteri kena jawab hahaha

    ReplyDelete

Tak kan baca ajer..? Komen la sikit....