»

06 April 2011

Maha Suci Allah Mencipta 99 Manusia Dengan Wajah Seiras


JR selalu dengar orang tua-tua berkata terdapat 99 manusia di planet bumi ini yang berkongsi wajah yang sama seiras. Percaya ke korang dengan kata-kata orang tua-tua itu?

Kalau tak percaya tengok foto nie:

Wajah mereka nampak seiras kan? Yang paling jelas mata mereka hampir 100% sama. Hidung dan mulut pun boleh dikatakan sama. Yang paling tak sama ialah rambut, ada yang rambut pendek, ada yang rambut botak dan yang sebelah belakang sekali tuuu...berambut panjang, kerana mereka yang di belakang tu perempuan..

Tapi jika diteliti, tentu banyak perbezaan fizikal antara kesemua 14 orang di atas walaupun mereka berkongsi muka yang seiras. Tak percaya buka baju, tentu ada yang bertahi lalat, ada yang tidak. Ada yang lengannya lebih besar dari yang lain. Ada pula yang bahunya lebih kecil atau lebih besar dari yang lain. Tengok perut pun mesti tak sama, ada yang perut kempis macam ahli bina badan, ada yang perut biasa-biasa macam JR dan ada pula yang perutnya boroi macam Datuk-Datuk..

Banyak lagi foto mereka yang memiliki wajah yang seiras:

Figure 1


Dan di bawah ini pula foto Presiden Amerika, Barack Obama (kiri) dan seorang lelaki dari Indonesia bernama Ilham Anas (kanan), mereka juga seiras:

 
Di Malaysia juga ada manusia yang rupanya seiras, antaranya ialah Allayarham Sudirman Haji Arshad (kiri) dan  Kenny Lee (kanan). Kedua-dua mereka adalah penyanyi, berlainan bangsa, berlainan agama, tapi wajah seiras:




Bukan saja penyanyi, ada juga ahli politik yang wajahnya sangat seiras:

Gambar Anwar VS Gambar Eskay


Yang wajahnya setakat ini belum ditemui seiras cuma orang ini:

Akulah JR...Ada ke sapa-sapa yang seiras dengan JR? Kalau ada sesiapa yang seiras dengan JR, ketahuilah JR sedang mencari mereka....

14 comments:

  1. Ramai orang tak percaya lelaki dlm video porno itu adalah Anwar. Mengapa? Ia semata2 kerana lelaki dlm video itu berperut boroi, bahu lebar & sasa serta buah dada besar & menggelembir yg dikatakan tak secucuk dgn Anwar.

    Tapi saya tetap percaya lelaki boroi, bahu lebar dan buah dada besar & menggelembir serta tak berjanggut itu adalah Anwar berdasarkan hal berikut:

    a) Anwar makan batu sebanyak 5 kilo sebelum melakukan hubungan sex dgn wanita Cina itu yg menyebabkan perutnya malam itu nampak sangat boroi;

    b) Bidang dada Anwar nampak besar dan sasa dlm video itu kerana Anwar pergi ke gym dgn mengangkat berat sesaat sebelum mengadakan hubungan sex dgn perempuan itu bagi melebarkan dadanya;

    c) Buah dada Anwar pd mlm itu nampak besar dan menggelembir kerana Anwar membuat suntikan khas supaya dia nampak lebih sexy dan mengghairahkan pada malam itu dengan buah dada besar; dan

    d) Anwar memang tak berjanggut pada malam terkutuk itu sebagaimana yg disaksikan dlm video, tapi esoknya ketika menghadiri perbicaraan di mahkamah dia nampak berjanggut semula seperti biasa kerana dia menggunakan satu krim khas yang boleh menumbuhkan bulu di badannya dlm tempoh setengah saat. Bila tiba di rumah, dia terus menggunakan krim ajaib itu, sebab itu esoknya dia kembali berjanggut. Kabarnya iklan krim bulu segera itu akan diiklankan di TV tak lama lagi dengan memasukkan wajah Anwar dan wanita Cina itu sebagai bahan pelarisnya.

    ReplyDelete
  2. dah pakai cap memang la susah nak tahu siapa yang seiras.. hahah...

    ReplyDelete
  3. bukan ada 6 orang yg seiras dengan muka kita?

    ReplyDelete
  4. nasib baik JR tak kata seiras dgn Rosham Nor..heee..ada yg kata..akak ni seiras dgn pelakon Rubiah Suparman..heee..tapi bila akak tgk kat cermin ajaib..akak ni lebih tepat seiras dgn siti norhaliza..hahahahaaaa...lawak..lawak...

    ReplyDelete
  5. ada maksud tersirat dlm entry nih.. syabas! sungguh kreatif

    ReplyDelete
  6. pendekar berkuda: nanti saya buang cap bila terjumpa pendekar

    ReplyDelete
  7. blog tips kurus: Ada kata 6, ada kata 66. ada kata 99!!

    ReplyDelete
  8. kpah-kpoh: ya la wajah kpah macam Rubiah Superwoman!!

    ReplyDelete
  9. Haw: Maksud tersirat bergantung kpd sensitiviti seseorang...terima kasih.

    ReplyDelete

Komen la sikit....